Thursday, June 2, 2011

ASAM REBUS IKAN KEMBUNG

masakan ni memang feveret saya dengan suami...tapi masakan orang malas bak kata KAWAN saya ni..hehehe....memang kalau time busy, or time mood swing je masak lauk ni...tak pun time hujung bulan...hikhikhik...paling simple sangat tapi sedap sangat!!! kawan2 try la... selalu kalau masak lauk ni, saya tak pernah amik pict..sebab macam simple sangat je...tapi arini ada request dari seorang saudari supaya letakkan resepi2 rebus2 ni...so saya post la entry ni tanpa gambar...kemudian2 saya upload ok... :)

Bahan2nya....

4 ekor ikan kembung
5 tangkai cili padi (tumbuk)
kunyit hidup sebesar ibu jari(tumbuk)
2 keping asam keping
3 cawan air
garam

cara2nya...

tuang air dalam periuk...masukkan asam keping, cili padi dan kunyit...
panaskan air sehingga mendidih...
masukkan ikan kembung dan garam secukup rasa..

SIAP!!!!

No comments:

Post a Comment